Building Slip stavební přípravek pro lodě 0-90cm
Domácí loděnice - univerzální stavební přípravek pro klasickou stavbu modelů lodí o délce do cca...
Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací |
Přijmout všechny cookies Personalizovat |
Přijmout zvolené cookies |
Detailně propracovaná neplovoucí maketa HMS Bounty z 18. století s dřevěným plaňkovaným trupem o délce 780 mm dánské firmy Billing Boats. Stavebnice v rozsypu v měřítku 1:50 pro zkušené stavitele.
Billing Boats
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
HMS Bounty 1:50
Bounty byla původně loď pro přepravu uhlí plavící se podél anglického pobřeží. Později byla zakoupena admiralitou a v roce 1787 vyslána na výpravu do Tichomoří - měla přivézt sazenice chlebovníku z Tahiti pro zajištění výživy osadníků v Západní Indii. V dubnu 1789 na zpáteční cestě došlo ke vzpouře, v důsledku tvrdého a necitlivého velení kapitána Bligha a touhy posádky po návratu do tropického ráje. Vzbouřenci vedení prvním důstojníkem Fletcherem Christianem vysadili kapitána a hrstku věrných mužů do malého člunu a vrátili se s Bounty zpět na Tahiti. William Bligh to možná neuměl s lidmi, ale námořník byl skvělý - 3618 námořních mil (6701 km) během 41 dnů na portugalský Timor ve člunu bez zásob, bez mapy, jen se sextantem a kapesními hodinkami, je dodnes jedním z největších námořních výkonů všech dob. Po pobytu na Tahiti část vzbouřenců uprchla před anglickou trestnou výpravou na lodi HMS Pandora a unikla na ostrov Pitcairn, kde Bounty spálila na břehu zátoky Bounty Bay. Po dalších 25 let nebyli objeveni, ale nakonec i je zasáhlo "rameno spravedlnosti" a stanuli před soudem v Anglii. Jejich potomci ale na Pitcairnu žijí dodnes. Bounty je určena pro pokročilé lodní stavitele; je konstruována jako neplovoucí stolní maketa.
Bounty má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou, dřevěnou palubu a nástavby. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství, plachty atd.
Měřítko | 1:50 |
Délka [mm] | 780 |
Šířka [mm] | 150 |
Výška [mm] | 650 |
Náročnost stavby | S3 |
Domácí loděnice - univerzální stavební přípravek pro klasickou stavbu modelů lodí o délce do cca...
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 10 mm s 9 mm osazením; průměr...
Plastový rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 6 mm s 5 mm osazením; průměr...
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 4,6 mm; průměr otvoru 2 mm. Bez skla.
Mosazný sloupek zábradlí 30 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazný sloupek zábradlí 38 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 11x20mm - vlastní světlo má průměr 6 mm a výšku 8 mm.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 14x20mm - vlastní světlo má průměr 8 mm a výšku 12 mm.
Drátové měděné očko o průměru 2 mm se stopkou, celková délka 11 mm (100 ks).
Drátové mosazné očko o průměru 3 mm se stopkou, celková délka 10 mm (100 ks).
Mosazný sloupek zábradlí 26 mm s 1 otvorem (ve středu) pro lano o průměru 1 mm (10ks).
Laserem vyřezávané dřevěné sedačky pro maketu záchranného člunu 32x90 mm (3BB8233) 2ks.
Mosazné stožárové světlo 8x12mm 2ks. Vnitřní otvor 6 mm, otvor v přírubě na stěžeň 6 mm.
Detailně propracovaná neplovoucí maketa lodi kapitána Cooka z 18. století s dřevěným plaňkovaným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa norského rybářského člunu ze 17. století v tradičních...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa amerického závodního škuneru z roku 1851 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa velké americké fregaty z konce 18. století s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánské šroubové fregaty z 19. století s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa neplovoucí švédské řadové lodi ze 17. století s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa parního motorového člunu z HMS Renown z počátku 20....
Detailně propracovaná neplovoucí maketa záchranného člunu Royal Navy s plastovým trupem o délce...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa anglické lodi ze 17. století s dřevěným plaňkovaným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánského rybářského člunu s plastovým trupem o délce 390...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa vikinské lodi z 9. století z pohřební mohyly v norském...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa britského školního škuneru z roku 1965 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánské rybářské plachetnice z roku 1930 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa americké rybářské lodi proslavené knihou a filmem...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa anglické rybářské lodi pro lov tuňáků s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa kanadské arktické výzkumné lodi z roku 1928 s dřevěným...