Building Slip stavební přípravek pro lodě 0-90cm
Domácí loděnice - univerzální stavební přípravek pro klasickou stavbu modelů lodí o délce do cca...
Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací |
Přijmout všechny cookies Personalizovat |
Přijmout zvolené cookies |
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánské šroubové fregaty z 19. století s dřevěným plaňkovaným trupem o délce 1010 mm dánské firmy Billing Boats. Stavebnice v rozsypu v měřítku 1:100 pro zkušené stavitele. Limitovaná edice, dodáváme na předchozí objednávku.
Billing Boats
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
Jylland 1:100
Parní šroubová fregata Jylland se 44 děly byla poslední válečnou lodí postavenou ze dřeva pro dánské námořnictvo. Její parní stroj s výkonem 400 HP ji dával na svoji dobu úctyhodnou rychlost 12 uzlů. Pro plavbu pod plachtami bylo možné lodní šroub vyzvednout do šachty v trupu, takže svým odporem loď nebrzdil. Jylland se zúčastnil poslední bitvy, v níž proti sobě stála výhradně velká dřevěná válečná plavidla: 9 května 1864, v průběhu druhé války o Šlesvicko se u ostrova Helgoland střetla dánská eskadra tvořená Jyllandem, další šroubovou fregatou Niels Juel a šroubovou korvetou Hejmdal s rakousko-pruskou eskadrou zahrnující dvě rakouské šroubové fregaty Schwarzenberg (vlajková loď komodora Tegetthoffa - pozdějšího admirála a slavného vítěze nad silnější italskou flotilou v bitvě u Visu v červenci 1866) a Radetzky a třemi pomalými pruskými dělovými čluny, které do boje ale prakticky nezasáhly. Po počátečním manévrování se Niels Juel pustil do dělostřeleckého souboje se Schwarzenbergem a Jylland s Hejmdalem si vyměňovaly smrtící pozdravy s Radetzkym. V boji Jylland utrpěl značné škody, naproti tomu požár na Schwarzenbergu přinutil rakousko-pruskou eskadru přerušit boj a odpoutat se. Ačkoliv bitva skončila dánským taktickým vítězstvím, převaha Pruska na souši a Rakouska na moři nebyla nijak ohrožena a válka skončila prohrou Dánska, které ztratilo území Šlesvicka. Na konci 19. století byla loď vyřazena z činné služby a poté dlouhá léta chátrala v různých přístavech. Konečně roku 1984 byla odvlečena do suchého doku a po generální opravě se proměnila v muzejní loď umístěnou v dánském městě Ebeltoft. Díky tomu se může každý pokochat krásou téhle lodi, která patří i do české (byť pod rakouskou vlajkou) námořní historie.
Jylland je určen pro pokročilé lodní stavitele; je konstruován jako neplovoucí stolní maketa.
Jylland má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a dřevěnou palubu. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství atd.
Měřítko | 1:100 |
Délka [mm] | 1010 |
Šířka [mm] | 130 |
Výška [mm] | 630 |
Náročnost stavby | S4 |
Domácí loděnice - univerzální stavební přípravek pro klasickou stavbu modelů lodí o délce do cca...
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 10 mm s 9 mm osazením; průměr...
Plastový rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 6 mm s 5 mm osazením; průměr...
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 4,6 mm; průměr otvoru 2 mm. Bez skla.
Mosazný sloupek zábradlí 30 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazný sloupek zábradlí 38 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 11x20mm - vlastní světlo má průměr 6 mm a výšku 8 mm.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 14x20mm - vlastní světlo má průměr 8 mm a výšku 12 mm.
Drátové měděné očko o průměru 2 mm se stopkou, celková délka 11 mm (100 ks).
Drátové mosazné očko o průměru 3 mm se stopkou, celková délka 10 mm (100 ks).
Mosazný sloupek zábradlí 26 mm s 1 otvorem (ve středu) pro lano o průměru 1 mm (10ks).
Laserem vyřezávané dřevěné sedačky pro maketu záchranného člunu 32x90 mm (3BB8233) 2ks.
Mosazné stožárové světlo 8x12mm 2ks. Vnitřní otvor 6 mm, otvor v přírubě na stěžeň 6 mm.
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánské rybářské plachetnice z roku 1930 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa záchranného člunu Royal Navy s plastovým trupem o délce...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa amerického závodního škuneru z roku 1851 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa vikinské lodi z 9. století z pohřební mohyly v norském...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa neplovoucí švédské řadové lodi ze 17. století s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánské školní plachetnice z 20. století s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa velké americké fregaty z konce 18. století s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa řadové lodi admirála Nelsona z bitvy u Trafalgaru z 18....
Detailně propracovaná neplovoucí maketa vikinské lodi z 11. století nalezené u dánského Roskilde...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa rybářského kutru pro lov garnátů s plastovým trupem o...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa moderní repliky kanadského rybářského a závodního škuneru...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa první celoželezné šroubové fregaty z roku 1861 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa lodi kapitána Cooka z 18. století s dřevěným plaňkovaným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa záchranného člunu americké pobřežní stráže s plastovým...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa norského záchranářského kutru z roku 1893 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánského školního škuneru z roku 1951 s dřevěným...