Building Slip stavební přípravek pro lodě 0-90cm
Domácí loděnice - univerzální stavební přípravek pro klasickou stavbu modelů lodí o délce do cca...
Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací |
Přijmout všechny cookies Personalizovat |
Přijmout zvolené cookies |
Detailně propracovaná neplovoucí maketa neplovoucí švédské řadové lodi ze 17. století s dřevěným plaňkovaným trupem o délce 980 mm dánské firmy Billing Boats. Stavebnice v rozsypu v měřítku 1:75 pro zkušené stavitele.
Billing Boats
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
Wasa 1:75
Wasa byla řadová loď o 64 dělech postavená holandskými staviteli v loděnici ve Stockholmu pro švédského krále Gustava Adolfa; na vodu byla spuštěna v roce 1627. Na délku měla 230 stop, na šířku 35 stop, ponor 14 stop a výtlak 1400 tun. Obsluhovala ji posádka 133 námořníků (starali se o plachty) a 300 vojáků (obsluha 64 děl) a patřila k nejmocnějším válečným lodím nejen na Baltu. A díky nádherným vyřezávaným ozdobám také k nejkrásnějším. Vysoké nástavby s těžkými ozdobami, vysoko položená druhá dělostřelecká paluba vnucená královským rozkazem, ačkoliv původní projekt počítal jen s jednou, se Wase spolu s dalšími konstrukčními chybami (nedostatečná váha balastu, nízko umístěná spodní dělová paluba, jejímiž střílnami loď nabrala při naklonění vodu) staly osudnými. Při první plavbě, stále ještě na rejdě stockholmského přístavu, se převrhla a na dno s sebou stáhla čtvrtinu posádky. V roce 1961 byla vyzdvižena a po mnohaleté konzervaci speciálním roztokem a důkladné opravě se stal "švédský Titanic" skvostem námořního muzea ve Stockholmu. Wasa je určena pro pokročilé lodní stavitele; je konstruována jako neplovoucí stolní maketa.
Wasa má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a dřevěnou palubu. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství, plachty atd.
Měřítko | 1:75 |
Délka [mm] | 980 |
Šířka [mm] | 190 |
Výška [mm] | 790 |
Náročnost stavby | S4 |
Domácí loděnice - univerzální stavební přípravek pro klasickou stavbu modelů lodí o délce do cca...
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 10 mm s 9 mm osazením; průměr...
Plastový rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 6 mm s 5 mm osazením; průměr...
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 4,6 mm; průměr otvoru 2 mm. Bez skla.
Mosazný sloupek zábradlí 30 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazný sloupek zábradlí 38 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 11x20mm - vlastní světlo má průměr 6 mm a výšku 8 mm.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 14x20mm - vlastní světlo má průměr 8 mm a výšku 12 mm.
Drátové měděné očko o průměru 2 mm se stopkou, celková délka 11 mm (100 ks).
Drátové mosazné očko o průměru 3 mm se stopkou, celková délka 10 mm (100 ks).
Mosazný sloupek zábradlí 26 mm s 1 otvorem (ve středu) pro lano o průměru 1 mm (10ks).
Laserem vyřezávané dřevěné sedačky pro maketu záchranného člunu 32x90 mm (3BB8233) 2ks.
Mosazné stožárové světlo 8x12mm 2ks. Vnitřní otvor 6 mm, otvor v přírubě na stěžeň 6 mm.
Detailně propracovaná neplovoucí maketa amerického závodního škuneru z roku 1851 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánské šroubové fregaty z 19. století s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa vikinské lodi z 11. století nalezené u dánského Roskilde...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánského rybářského člunu s plastovým trupem o délce 390...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa chilské školní plachetnice z roku 1953 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánské řadové lodi z 18. století s dřevěným plaňkovaným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánského rybářského kutru z roku 1930 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa vikinské lodi z 9. století z pohřební mohyly v norském...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa první celoželezné šroubové fregaty z roku 1861 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa HMS Bounty z 18. století s dřevěným plaňkovaným trupem o...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa dánského školního škuneru z roku 1951 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa řadové lodi admirála Nelsona z bitvy u Trafalgaru z 18....
Detailně propracovaná neplovoucí maketa čajového kliperu z 19. století s dřevěným plaňkovaným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa záchranného člunu americké pobřežní stráže s plastovým...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa norského záchranářského kutru z roku 1893 s dřevěným...
Detailně propracovaná neplovoucí maketa amerického přístavního remorkéru US Navy z roku 1941 s...